dinsdag 18 mei 2010

Twitter

sinds ongeveer een jaar zit ik op Twitter, zelf twitter ik niet veel, meestal alleen om url's door te geven van naar mijn smaak belangwekkende dingen, maar dit slechts voor mijn 5 :-) volgers .
 ik volg op het moment 18 twitteraars waaronder mijn kinderen en wat politici, journalisten en collumnisten.
een aardig tijdverdrijf zo nu en dan.
om Edmodo te zien heb ik een account aangemaakt maar wat ik zag is niet echt erg aantrekkelijk voor gebruik in/ voor de mediatheek, maar mogelijk wel voor docenten? het is erg eenvoudig, misschien zelfs te eenvoudig, niet sexy.
van mijn school is er niemand mee bezig.
in de mediatheek zie ik sommige  leerlingen wel twitteren, vooral de Iphone bezitters.
soms vind ik twitter ook irritant omdat zoveel tweets niet 'te volgen' zijn, persoonlijke heen en weertjes tussen twitteraars, die je alleen snapt als je de anderen, die de tweet betreft, ook volgt.
het is  wel verbazingwekkend dat het zo'n wereldsucces is, blijkbaar toch heel handig voor velen.

1 opmerking:

  1. Hoi Marrie,

    Het is inderdaad verbasingwekkend dat er zo veel mensen twitteren. Toch kan het soms erg handig zijn. Als ik zie dat er zo veel mensen in het hetzelfde vakgebied nieuwe weetjes doorsturen op Twitter, denk ik dat de meeste het wel gemakkelijk vinden. Zelf Twitter ik alleen prive. Dat wil zeggen, ik laat geen 'vreemde'toe om mijn tweets te volgens.Ik gebruik twitter een beetje alsof het een smsje is. En dat vind ik wel heel grappig om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen