zondag 18 april 2010

social network

sinds een jaar gebruik ik twitter en sinds een half jaar facebook, maar denk er over het weer af te schaffen.
het voegt weinig toe en neemt wel tijd en aandacht. misschien dat ik twitter wel blijf doen, maar over facebook heb ik zo mijn twijfels.
ben er mee begonnen omdat ik door mijn kinderen uitgenodigd werd daartoe en het is ook wel leuk om ze zo ook een beetje te volgen maar ik ervaar het toch als enigszins vervreemdend en spreek ze liever in levende lijve of aan de telefoon.
weinig van mijn leeftijdgenoten zijn hier mee bezig en op deze manier ' netwerken' is voor mij persoonlijk niet 'meer' interessant.
maar in het algemeen interesseert het me wel wat er allemaal gebeurt op het net en ben als mediathecaris graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.
het mooie van twitter is dat je allerlei mensen vrijblijvend kan volgen met een o.a. een  smartphone en soms het ' nieuws'  eerder weet dan dat het op het nos nieuws wordt uitgezonden.
als je journalisten volgt of politici kan dat wel eens gebeuren.
ik vind het boeiend hoe al deze nieuwe manieren van communiceren opgepikt of genegeerd worden en blijf dat volgen.
mijn zoon twitterde laatst het volgende:
South Park Explains Everything That Is Annoying About Facebook: http://bit.ly/cxaeW4
het is grappig en wel verhelderend over een raar aspect van facebook.

2 opmerkingen:

  1. Dag Marrie,

    Die berichten over Facebook hoor ik vaker. Het is leuk een hele vriendengroep te hebben, wereldwijd, maar het voegt voor velen niet veel toe. Twitter daarentegen is heel handig om op de hoogte te blijven van actuele ontwikkeling die nieuwswaarde hebben. Bijna elke politicus maakt gebruik van Twitter. Ook tijdens symposia wordt er gretig gebruikt van gemaakt. Je typt iets in op bijvoorbeeld de laptop of op een mobiele telefoon en met een knop staat het op Twitter. Nu nog voldoende tijd vinden om alles te volgen.

    Groet,
    Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, Marry, ik heb smakelijk gelachen om South Park en weet nu zeker dat Facebook aan mij voorbij zal gaan....

    BeantwoordenVerwijderen